کد خبر: ۱۷۶۳۳۶
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
تامین منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان؛

خبر تازه از متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه با تایید تامین منابع

دولت با اعلام وصول ۴۴۰ میلیارد تومان منابع جدید از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده مدعی تامین منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شد.
خبر تازه از متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه با تایید تامین منابع

به گزارش نبض بازار،در پی تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۳دولت موظف شد از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین کند.

طبق اعلام دولت در فروردین ماه امسال از محل این افزایش مالیات، حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد جدید کسب شده است. این منابع علی‌القاعده باید صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شود. اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، در این خصوص می‌گوید: "هنوز مشخص نیست که سهم هر گروه از بازنشستگان از این منابع چقدر خواهد بود. "

فرجی در ادامه تاکید می‌کند: "دولت باید به طور شفاف سهم هر گروه از بازنشستگان را از این منابع مشخص کند تا ابهامات موجود در این زمینه برطرف شود. "

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود متناسب‌سازی را اجرا کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند بازهم دست بازنشستگان کارگری در حنا خواهد ماند چراکه صندوق تامین اجتماعی با منابع خود متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کند.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد حالا چطور قرار است یک متناسب‌سازی عادلانه را اجرایی کند؛ سهم ما کارگران بازنشسته از متناسب‌سازی چقدر است و چه زمانی قرار است نصیب‌مان شود؟

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه 

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران در گفتگو با نبض بازار در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه گفت: افزایش بر اساس مصوبه شورای عالی کار است و بر همین اساس شورای عالی کار برای حداقل دستمزد شاغلین ۳۵درصد در نظر گرفته است و طبق ماده ۱۱۱ قانون همان ۳۵ درصد برای بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی هم افزایش پیدا خواهد کرد و برای سایر سطوح هم ۲۲درصد به اضافه ۶۹۷ هزار تومان در نظر گرفته اند و عین همان هم برای سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.

علی دهقان‌کیا با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همان ۳۵ و ۲۲ درصداست و تغییر نخواهد کرد، اما در حق مزایا تغییراتی خواهیم داشت، افزود: در دریافت مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی با شاغلین یک اختلافی خواهند داشت. در افزایش سایر سطوح یک بخش مربوط به دولت می‌شود، هر چیزی که آنجا افزایش پیدا کند به ما هم تعلق می‌گیرد مثل حق همسر و حق اولاد. آن چیزی که دولتی هست حق همسر ۹۲۰ هزار تومان بوده الان به یک میلیون و ۴۰۰ و حق اولاد هم ۴۲۰ هزار تومان بوده است به ۸۶۹ هزار تومان خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی

نظرات بینندگان

در انتظار بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
0
0
با سلام امروز بعد از دو ماه انتظار و وعده های خوب و حرف های زیبا فیش حقوقم رو رویت کردم ، من زن بازنشسته هستم دو تا فرزند دارم نه حق اولاد ونه عائله هیچی ندارم امسال حقوقم شده ۷میلیون و ششصدهزار تومن، هم نمایندگان کارگری و هم آقای موسوی و آقای صولت دستشون درد نکنه سنگ تمام گذاشتن، امیدوارم هرچه درد و بلا داریم بخوره فرق سرتون و اون حقوقهای اضافی که میگیرین کوفتتون بشه.
ناشناس
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
0
0
امکان نداره ما هم مثل تمام ملت یک درصد مالیات اصافه داریم پرداخت میکنیم لطفا اما و اگر نیارید باید متناسب سازی انجام بشود مثل تمام صندوق ها
حسین
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
0
0
کم عقلها این خبر کجاش به تامین اجتماعی مربوط میشود
خر
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
0
0
هیچ وقت مناسب سازی بر قرار نمیشود دیس زمانی ما کار می کردیم بیمه بالا پرداخت میکردیم می گفتند که در بازنشتهگری استفاده میکنید والان کاشی به عمل آمده پرداخت بالا بیمه کلا بری بیش نبود
بازنشسته
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
0
0
تازمانیکه فردی منتسب واز هییت دولت زمام امور سازمان تامین اجتماعی که خصوصی وازفرق سر تا نوک انگشت مربوط به کارگران و بازنشستگان کشور میباشداختیار ودخالت نامحدود داشته باشد و بر رتق وفتق امور فضلی کند، اوضاع معیشتی کارگران و بازنشسته گان بهتر ودر شان زندگی انسانی اسلامی نخواهدشد ، واین خواسته را متاسفانه کارگران وبازنشسته گان بگور خواهندبرد،،،