کد خبر: ۱۷۶۲۸۳
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶

توهین به پرسپولیسی‌ها ۱۰ سال محرومیت به سپاهانی‌ها

هوادار خاطی سپاهان به ۱۰ سال محرومیت از حضور در ورزشگاه‌ها مجازات شد.
توهین به پرسپولیسی‌ها ۱۰ سال محرومیت به سپاهانی‌ها

به گزارش نبض بازار،در پی رفتار توهین‌آمیز و غیرورزشی یکی از هواداران تیم سپاهان در جریان دیدار این تیم با پرسپولیس در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رأی خود را در این خصوص صادر کرد.

بر اساس این رأی، نصرا... گرگزن، هوادار خاطی سپاهان، به دلیل رفتار توهین‌آمیز خود، به مدت ۱۰ سال از حضور در تمامی ورزشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم شد.

در حکم کمیته انضباطی آمده است که اظهارات گرگزن در جریان این مسابقه، مصداق بارز هتک حرمت و توهین بوده و به همین دلیل وی با استناد به مواد ۶۰ و ۷۱ مقررات انضباطی، به این مجازات سنگین محکوم شده است.ضمنا پرونده جهت رسیدگی به تخلفات سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مفتوح خواهد بود.

این رأی از تاریخ ابلاغ قابل اجرا بوده و گرگزن ۷ روز فرصت دارد تا نسبت به آن در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال تجدید نظر خواهی کند.

جنجالی که پایانی ندارد

دیدار پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، به دلیل حواشی متعددی که به وجود آمد، به یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های این فصل تبدیل شد.

در جریان این مسابقه، یکی از هواداران سپاهان با الفاظی توهین‌آمیز به سمت هواداران پرسپولیس و بانوان حاضر در ورزشگاه شعار سر داد که این موضوع واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

باشگاه پرسپولیس پس از این اتفاق، به شدت از این رفتار توهین‌آمیز انتقاد کرد و خواستار برخورد قاطعانه با فرد خاطی شد.

فدراسیون فوتبال نیز با ورود به این موضوع، پرونده‌ای را برای بررسی این اتفاق تشکیل داد و در نهایت پس از برگزاری جلسات و بررسی مستندات، رأی به محرومیت ۱۰ ساله گرگزن داد.

پیام این رای چه بود؟

محرومیت ۱۰ ساله گرگزن، پیامی روشن و قاطع برای تمامی هواداران فوتبال در ایران دارد.

فدراسیون فوتبال نشان داد که با هرگونه رفتار غیرورزشی و توهین‌آمیز در ورزشگاه‌ها به شدت برخورد خواهد کرد و خاطیان اینگونه رفتارها باید منتظر مجازات‌های سنگینی باشند.

این رای می‌تواند به عنوان یک درس عبرت برای سایر هوادارانی باشد که قصد دارند با رفتارهای خود، فضای ورزش را آلوده کنند.

امید به آینده‌ای بدون جنجال

همه ما امیدواریم که شاهد تکرار چنین رفتارهایی در ورزشگاه‌های فوتبال نباشیم و هواداران با احترام به یکدیگر و به رقبا، به تشویق تیم محبوب خود بپردازند.

فوتبال ورزشی زیبا و پرطرفدار است که باید از آن لذت برد و نه اینکه با رفتارهای غیرورزشی، آن را به جنجال و حاشیه بکشانیم.

مستند به مواد ۶۰ و ۷۱ مقررات انضباطی نامبرده به مدت ۱۰ سال از ورود به کلیه ورزشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم خواهد بود.

رای صادره با لحاظ ماده ۸۹ مقررات موصوف قابل اجرا بوده و ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف فدراسیون خواهد بود.

منبع:ایسنا

 

اخبار پیشنهادی