کد خبر: ۱۷۶۱۵۱
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰

حق اولاد و همسر بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر افزایش یافت ؟

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران اعلام شد .
حق اولاد و همسر بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر افزایش یافت ؟

به گزارش نبض بازار ، طبق گفته علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران ، حق همسر بازنشستگان به یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید .

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، در گفتگو با نبض بازار در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه گفت: افزایش بر اساس مصوبه شورای عالی کار است و بر همین اساس شورای عالی کار برای حداقل دستمزد شاغلین ۳۵درصد در نظر گرفته است و طبق ماده ۱۱۱ قانون همان ۳۵ درصد برای بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی هم افزایش پیدا خواهد کرد و برای سایر سطوح هم ۲۲درصد به اضافه ۶۹۷ هزار تومان در نظر گرفته اند و عین همان هم برای سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.

علی دهقان‌کیا با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همان ۳۵ و ۲۲ درصداست و تغییر نخواهد کرد، اما در حق مزایا تغییراتی خواهیم داشت، افزود: در دریافت مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی با شاغلین یک اختلافی خواهند داشت. در افزایش سایر سطوح یک بخش مربوط به دولت می‌شود، هر چیزی که آنجا افزایش پیدا کند به ما هم تعلق می‌گیرد مثل حق همسر و حق اولاد. آن چیزی که دولتی هست حق همسر ۹۲۰ هزار تومان بوده الان به یک میلیون و ۴۰۰ و حق اولاد هم ۴۲۰ هزار تومان بوده است به ۸۶۹ هزار تومان خواهد رسید.

در مورد حق بن و مسکن بازنشستگان کارگری یک چیزی و تامین اجتماعی هم یک چیز دیگر اضافه می‌شود در این وسط معلوم نیست کدام یک را مدنظر بگیرند. در مجموع یک اتفاقاتی افتاده و قرار شده تا دولت آن را تایید نکرده است ما عدد و رقم اعلام نکنیم. عدد و ارقام هم تا دو سه روز آینده مشخص خواهد شود، این ماه وقتی احکام جدید اعلام شود وحقوق جدید پرداخت شود و این‌ها هم مشخص می‌شود. در اردیبهشت ماه حقوق جدید پرداخت می‌شود و مابه التفاوت فروردین ماه هم در خرداد پرداخت خواهد شد. افزایش بن و حق مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح است که که باید به دولت برود و برگردد.

اخبار پیشنهادی

نظرات بینندگان

در انتظار بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۵
بازنشسته تامین اجتمایی
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
0
0
چرا حداقل ۳۵ درصد سایرسطو ۲۲ درصد حداقل می‌کردید ۲۵ درصدهايي سطو ۲۵درصد برای سال ۱۴۰۰ طلب کاریم طلب مان چه می شود حق سایرسطو باید به شون بدهید حق مون نمیدهید
حبیب الله رستمی
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
0
0
این افرایش چه تاثیری داره به حقوق بازنشسته ایی که ۶۵ سال عمرش را سپری کرد نه زن دارن نه بچه شاید به دوسه درصدی از بازنشستگان بهره ببرند پس باید به افرادی که بالای ۶۵ سال سن دارن حق پرستاری بده ویا حق ایثار گری یا این مبلغ را به حق مسکن وخواروبار اضافه کند که حق وحقوقش از بین نره چون اون هم زن وبچه داشته الان تنهاشده نمیشه گفت مجرده نوه ونتیجه اضافه شدن بخدا نوه عروسی داره خجالت می کشم بعنوان پدر بزرگ دست خالی برم چون چیزی از حقوق نمی مونه ۷۰ درصد از این حقوق خرج اجاره منزل ودارو درمان می شود با دوتومان باقی مانده میشه چیزی خرید
مارکو پلو
|
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
0
0
پس ما مجردها چی.ما داخل آدم نیستیم.حتما باید ازدواج کنیم.حداقل به ما هم یه پولی بابت حق تجرد بدهید.ما که آدم نکشتیم.تنها جرم ما فقط مجرد بودن ماست.
تنها
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
0
0
خاک دوعالم بر سرتون آبروی هرچی باز نشسته هست بردید این قانون مال لااقل ۲۰ سال پیشه هماهنگ سازی حقوق اینقدر دزدی کردن آخوندا مادر خراب که الان میگن افزایش حقوق لعنت خدا بر شما
محمد
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
0
0
اکثر بازنشستگان بجز عده ای محدود با توجه به سنشان قادر به استفاده از حق اولاد نیستند. خوب بگویید چه مزایایی برای اکثریت دارد.