کد خبر: ۱۷۵۹۲۱
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹

پیش بینی بورس فردا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

شاخص کل بورس امروز ۱۱ اردیبهشت نسبت به روز گذشته با کاهش ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی همراه شد.
پیش بینی بورس فردا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش نبض بازار ، در پایان معاملات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ، شاخص کل بورس با کاهش شدید ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی ، که معادل ۰.۵۴ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر، اما قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام با قدرت بیشتری کاهش یافتند؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز ۶ هزار و ۱۸ واحد که معادل ۰.۸ درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح ۷۵۰ هزار واحد رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را ۶.۷ میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را دو هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پیش بینی بورس فردا

شاید اگر دنبال بهترین کلمه برای توصیف معاملات بازار سرمایه در دومین هفته اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بگردید، فرسایشی و خسته‌کننده کلمات متناسبی برای این مقصود به شمار رود. در همین حین، معاملات بازار‌های طلا و ارز جان دوباره‌ای گرفته است.

ربع‌سکه برای اولین بار از هفته گذشته بالاتر از سطح ۱۵ میلیون تومانی قرار گرفت. از سوی دیگر نیز پس از اصلاح تندوتیز دلار تا محدوده ۶۰ هزار تومانی، اهالی این بازار شاهد برگشت قیمت هستند. این موضوع در کنار عملکرد ضعیف نماگر‌های بازار سهام، تالار شیشه‌ای را در رقابت بازدهی هفتگی در جایگاه آخر قرار داده است.

سرمایه‌گذاران و سهامداران انتظار دارند اوضاع معاملات با اصلاح بند س ماده ۶ قانون بودجه بهبود پیدا کند. همچنین محرک دیگری که بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد تعیین تکلیف وضعیت دلار نیماست. در صورتی که گپ میان دلار نیما و آزاد کاهش یابد، یا حداقل در مسیر کاهش قرار گیرد، تمایل سرمایه‌گذاران نسبت به خرید سهام افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر، بدون مشخص شدن ابهاماتی که در ذهن سهامداران راجع به سقف مالیات و وضعیت دلار نیما وجود دارد، نمی‌توان انتظار متحول شدن وضعیت بازار را در روز پایانی هفته داشت.

منبع: تجارت نیوز

اخبار پیشنهادی